dimarts, 3 d’abril del 2018

Les TIC com elements d'atenció a la diversitat

Bon dia, què tal?

Hui volia parlar sobre com ajuden o beneficien les TIC als alumnes amb necessitats educatives especials. D'una banda, personalment crec que milloren la seua relació amb el medi ambient, donat les barreres amb què es troben al seu dia a dia, tant arquitectòniques com de comunicació, entre altres.

Les TIC ajuden a superar les limitacions derivades de discapacitats sensorials, cognitives o motòriques, afavorixen l'autonomia dels alumnes i la comunicació amb la resta de companys i professorat, ajuden a la formació individualitzada perquè puguen aprendre al seu propi ritme, proporcionen moments d'oci, etcètera. 

“Des de un punt de vista en què no es contemple el seu ús per a aconseguir la “normalització”; sinó com una ferramenta que permeta el desenvolupament personal, la realització d'activitats i el gaudi de situacions des de la seua pròpia individualitat, així com per a la seua participació plena i activa en les activitats del seu entorn. Estos nous mitjans repercutiran llavors de manera directa en la forma en què les persones amb alguna discapacitat puguen desenrotllar una vida més activa i autònoma, augmentant d'esta manera la seua dignitat i auto consideració”; (Chacón, 2007:261-262) .

D'altra banda, és important també adaptar tant el software com el hardware a les necessitats de cada alumne, perquè puga usar el recurs amb tota independència. Per a realitzar pàgines i continguts web accessibles, moltes institucions aporten distints consells per a això. Un exemple a nivell internacional és "Word Wide Web Consortium" (W3C).
En conclusió, crec que les TIC, utilitzades i adaptades degudament, proporcionen als alumnes amb necessitats educatives especials moltes oportunitats i un desenvolupament íntegre de la seua persona, per la qual cosa és important començar a utilitzar-les bé des d'edats primerenques en este tipus d'alumnat. 
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada