dissabte, 7 d’abril del 2018

La importància del procés d'adquisició del llenguatge i de l'estimulació primerenca


Per a establir una comunicació verbal, és un requisit imprescindible haver desenvolupar eficaçment i completament el llenguatge oral. Açò porta implícit un adequat funcionament de l'aparell fono-articulador, una bona expressió i comprensió de les situacions verbals i la capacitat d'adaptar el llenguatge a diferents contextos i funcions. 


Per mitjà del llenguatge, els xiquets i xiquetes van adquirint a poc a poc distintes capacitats: aprenen a relatar, a reconstruir accions passades i a anticipar accions futures. En el progressiu procés d'adquisició del llenguatge intervenen diversos factors com la imitació i el desenrotllament cognoscitiu, així com l'aprenentatge, el que anomenem prerequisits del llenguatge. 


En este procés, la família té un paper molt important per ser el primer nucli d'imitació, socialització i expressió en què es troba el xiquet. També, en l'aula és crucial l'actuació preventiva per mitjà de situacions dinàmiques i actives en què el xiquet siga el protagonista del seu aprenentatge. S'ha d'interpretar l'aula i l'intercanvi verbal que es produïx en la mateixa com una mesura per a l'aprenentatge i que afavorix un pensament flexible. 


La intervenció primerenca i l'estimulació són unes importants estratègies educatives que propicien l'aprenentatge dels xiquets i xiquetes, eviten un fracàs educatiu així com possibles dificultats d'aprenentatge.